الحمد لله رب العالمين - منتدي حسان
مرحبا بك .. هذه الرسالة تفيد انك لم تقم بتسجيل الدخول الي المنتدى .. او انك لم تسجل بعد كعضو .. مرحبا .. للدخول اضغط هنا

الحمد لله رب العالمين - منتدي حسان

وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  مكتبة الصورمكتبة الصور  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 
 

 الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
4mmmm
مشرف عام .. الله يعينه
مشرف عام .. الله يعينه
avatar

ذكر عدد الرسائل : 657
العمر : 34
كلمة معبره : الله ربى لا اله سواه هل فى الوجود حقيقه الا هو
تاريخ التسجيل : 23/05/2008

مُساهمةموضوع: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   18/11/2008, 9:48 pm

السلام عليكم ورحمه الله

ازيكم اخوانى واخواتى اعضاء المنتدى الكرام

انا جايب ليكم موقف حصل فى مناظره بين مسلم من اهل السنه ولاخر شيعى

ونشوف ونحكم احنا



استدعى الشاه ملك من ملوك الفرس علماء من السنه وعلماء من الرافضة في بلاد فارس0
حتى يقرب بينهم وينظر الى وجه الاختلاف بينهم
علماء الشيعة جاؤوا كلهم
أما علماء السنه لم يأت منهم الا واحد بعد تأخر عليهم!!
فلما دخل عليهم كان حاملا حذائه تحتإبطه
: نظر إليه علماء الشيعة
فقالوا: لماذا تدخل على الشاه وانت حاملا حذائك ؟؟؟
قال لهم : لقد سمعت أن الشيعة في عصر
الرسول صلى الله عليه وسلم كانوا يسرقون الأحذية!!
فقالوا : لم يكن هناك في عصر الرسول شيعه!!!
فقال : اذن انتهت المناظرة من أين أتيتم بدينك ؟
ولكن ابو ان يقتنعون وهم رافضه حتى للمنطق
بسبب التقية

اللهم أهدي كل عاصً مسلم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحاج ابو احمد
مشرف
مشرف
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1197
العمر : 52
كلمة معبره : ربنا ماخلقت هذا باطلا سبحانك فقنا عذاب النار
تاريخ التسجيل : 07/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   18/11/2008, 10:33 pm

ههههههههههههههههههههههه
بجد برافوا محمود
ههههههههههههههههههههههههههههههه
فعلا على راي المثل
الكذب مالوش رجلين
ربنا يهديهم او ياخذهم اخذ عزيز مقتدر
الله المستعان
احسن يوم لى فى المنتدى
عرفنا اشياء جديده و مفيدة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.rasoulallah.net/index.asp
4mmmm
مشرف عام .. الله يعينه
مشرف عام .. الله يعينه
avatar

ذكر عدد الرسائل : 657
العمر : 34
كلمة معبره : الله ربى لا اله سواه هل فى الوجود حقيقه الا هو
تاريخ التسجيل : 23/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   18/11/2008, 10:44 pm

السلام عليكم ورحمه الله

الف شكر ليك ابو احمد ولمجهودك الرائع ده فى المنتدى انت واصحابنا

ربنا يحفظك يارب

وان شاء الله ايامك كلها الى جايه تكون احسن من اليوم

انا حاضرنى موقف حصل معايا فى الشغل على ما اتذكر انا قلته لحد فى المنتدى هنا

فى الكلام عن الدين

كنت بتكلم فى رمضان الى فات وبتكلم مع الناس الى معايا فى الشغل

وبنتكلم فى موضوع كل يوم

وبرحمهم شويه من النميمه

وبدات اتكلم

فواحد قاعد مش عارف مش بيحب يسمع الحاجات دى معررفش دماغه ازاى

ربنا يهديه

فبيقولى فكك بقى يامحمود متصدعناش

انت مش عارف الى بتقوله خلاص ريح دماغك

بنفس اللفظ

قلتله عارف اقولك ايه

قالى قول

ومن اعرض عن ذكرى فان له معيشه ضنكا ونحشره يوم القيامه اعمى

فلاقيته بيقولى باستغراب اوى

انا بعرض عن زكر الله

قلتله انت بتمنع زكر الله

والله قعد جنبى وسكت

يعنى مفيش مستحيل

انت بتبلغ الى معاك وبتتكلم معاه

ولو اراد ربنا ان يشرح صدره على ايدك يبقى انت فزت فى الدنيا ولاخره

والله الموفق

والسلام عليكم ورحمه الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد ديدات
عضو مبدع .. بارك الله فيك
عضو مبدع .. بارك الله فيك
avatar

ذكر عدد الرسائل : 685
العمر : 33
كلمة معبره : بدايه
تاريخ التسجيل : 27/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   18/11/2008, 11:22 pm

بااااااااااااارك الله فيك
وجزاك الله خيرا
ربنا يهدينا ويهديهم وكل المذنبين
تقبل مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
منة الله
عضو مبدع .. بارك الله فيك
عضو مبدع .. بارك الله فيك
avatar

انثى عدد الرسائل : 518
العمر : 29
كلمة معبره : ألم يأن للذين امنوا ان تخشع قلوبهم لذكر الله
تاريخ التسجيل : 23/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   19/11/2008, 1:47 am

بسم الله الرحمن الرحيم

ربنا يبارك لك يا محمود

جميل قوي الموقف ده

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مسلم يخشى الله
عضو مبدع .. بارك الله فيك
عضو مبدع .. بارك الله فيك
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1386
العمر : 30
كلمة معبره : وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ
تاريخ التسجيل : 23/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   19/11/2008, 10:40 am


جزك الله خير ورباارك الله فيك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد حســـــــان
المدير
المدير
avatar

ذكر عدد الرسائل : 767
العمر : 33
كلمة معبره : لا حول ولا قوة الا بالله ... اللهم تقبل منا ولا تجعلنا من الخاسرين
تاريخ التسجيل : 20/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده   26/3/2009, 3:11 am

بارك الله فيك وحفظك الله بحفظه

موضوع جميل جدا

وتعقيب جميل ايضا

بارك الله فيك

_________________

قال الله تعالى في كتابه الكريم :
{وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ
ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ
وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ وَلَمْ يُصِرُّواْ عَلَى مَا فَعَلُواْ وَهُمْ يَعْلَمُونَ }

آل عمران135
الحمد لله الذى هدانا لهذا وما كنا لنهتدى لولا أن هدانا الله
http://www.islamhouse.com
http://dc07.arabsh.com/i/03635/1eiw04o7tykj.jpg " border="0" alt="" />
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://hassaan.kalamfikalam.com
 
الشيعه واهل السنه و اضحك بس على الموقف ده
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الحمد لله رب العالمين - منتدي حسان :: التحذير من الفرق الضالة ..-
انتقل الى: